söndag 22 mars 2009

Favoritverktyg

Jag får ganska ofta frågor om vilka utstickare jag har använt till vissa blommor, och vilka tyllar jag använt för att spritsa med. Här har jag nu samlat mina favoriter på samma ställe, och försökt kombinera rätt verktyg med rätt bilder ;-).

Till de rosa blommorna nedan har jag använt min absoluta favoritutstickare för blommor, "Five petal cutter" av PME.
Till de blåa blommorna har jag använt de gröna utstickarna. De här är Wiltons men de finns av många olika tillverkare, och kallas ofta bara Blossom cutter.
Den här tyllen (okänt märke, men 12 mm är storleken på öppningen) har jag använt till de här cupcakesen...
...och till de här har jag använt plasttyllen som kommer med när man köper engångsspritspåsar av plast. Slutresultatet är ju så gott som samma som ovan.
Till de färgglada muffinsen har jag använt tyllen nedan. Vet inte riktigt vad den kallas men så här ser den ut i alla fall :-).Till dekorationskanterna använder jag oftast tyllen till vänster (Städter öppen stjärntyll nr 19) men till t.ex. den vita tårtan har jag använt tyllen till höger som har större öppning (nr 32).