onsdag 10 november 2010

Edwins Spindelmannentårta

Edwins femårsdag har firats igen, den här gången med en Spindelmannentårta. Det fick gärna vara en modellerad Spindelmannen på så jag gjorde en likadan figur som till den förra. Helt likadan ville jag ändå inte göra den så nu fick det bli en tvåfärgad tårta med hussiluetter och stjärnhimmel. Namn och ålder finns runt kanten.

Tårtan bestod av ljusa bottnar fylld med hallonmousse och kinuskimousse. Den var spacklad med smörkräm smaksatt med vanilj och täckt med marsipan. Dekorationerna är sugarpaste & marsipan, nätet kristyr.
Till Edwins kalas gjorde jag också mini-brownie cupcakes med mjölkchokladfrosting. Önskemålet var att de skulle vara "skrämmande" så jag gjorde liknande dekorationer som till monstermuffinsen. De blev nog mera roliga än skrämmande men mer skrämmande dekorationer än så tror jag inte jag kan göra. ;-)