måndag 23 januari 2012

Apelsincupcakes med vita blommor


Jag gjorde några cupcakes till ett möte svärmor skulle ha och valde att göra dem i vårliga färger - så här gula var de ändå inte men i väntan på vårsolen blir bilderna lite tråkiga. Cupcakesen bestod av enkla ljusa cupcakes smaksatta med rivet apelsinskal (från två apelsiner) och hackad vit choklad (50 g). Ovanpå har jag spritsat cream cheese frosting som jag pudrat med havtornspulver. Havtornspulvret som sådant har väldigt stark syrlig smak men jag misstänker att smaken inte märks så mycket på frostingen, det är nog mest för utseendets skull jag använde det här. Blommorna är gjorda i sockermassa.

Minns ni förresten muffinsformarna jag skrev om här, och som Vibeke sedan skickade till mig? Jag blev jätteglad när jag för någon dag sedan hittade sådana i min vanliga matbutik, de är de absolut bästa formar jag prövat och nuförtiden är de nästan de enda jag använder. Den dag när (om) de kommer också som minimuffinsformar är jag riktigt nöjd! Ja, eller vilka minimuffinsformar som helst, tycker det är tråkigt att sådana ännu inte säljs i vanliga butiker.

Färgglada formar!