måndag 6 februari 2012

Mathildas födelsedagstårtor


Mathilda firade sin 18-årsdag i lördags och hennes mamma önskade ha två tårtor till festen. En röd bil (egentligen en VW-polo) skulle finnas med på tårtorna, och så namn och ålder. Blommor fick det också gärna finnas, och då bilen blev svart och röd ville jag passa på att göra svarta och röda blommor till som jag tycker är snyggt tillsammans och passar bra till en 18-åring.

Jag märkte att jag aldrig tog någon bild av tårtorna skilt för sig men några detaljbilder tog jag i alla fall.


Chokladbottnar och hallonmousse skulle det finnas i tårtorna så de bestod av tårtbottnar smaksatta med kakao och bitar av mörk choklad, fyllda med hallonmousse och spacklade med cream cheese frosting, och täckta och dekorerade med marsipan. Dekorationerna hade lite sockermassa inblandat i sig också.