lördag 18 februari 2012

Nicholas Blixtentårta


Idag har Nicholas firat sin sexårsdag och ville (förstås) ha en Blixtentårta. Blixten var den viktigaste men Bärgarn fick också gärna finnas med och eftersom jag inte gjort Bärgarn förut ville jag prova om det överhuvudtaget skulle gå. Och det var roligare än jag trott att göra Bärgarn även om han visst borde gå till tandläkaren...

För att få lite omväxling till de Blixtentårtor jag nyligen gjort fick det här bli en vit tårta med svart rutmönster runt kanten, och några rutor har visst förirrat sig upp på tårtan också.


Tårtan bestod av ljus tårtbotten fylld med lemon curd-mousse och hallonmousse. Den var spacklad med cream cheese frosting och täckt och dekorerad med marsipan. Bärgarn har jag borstat med brun pulverfärg för att få honom att se lagom rostig ut.