söndag 13 maj 2012

Mazarincupcakes med jordgubbar


Idag har vi firat morsdag i Finland och till efterrätt hade jag gjort mazarincupcakes dekorerade med grädde och färska jordgubbar. Jag tror det är första gången någonsin som jag har köpt jordgubbar innan det är jordgubbssäsong  på riktigt och jag får medge att de var riktigt goda och framför allt blir det ju fint med färska jordgubbar som dekoration. 

Receptet på cupcakesen är Leilas mazarinbotten gjorda i pappersformar, halva receptet räckte till 8-9 cupcakes och jag gräddade dem i ca 20 minuter i 200 grader i mitten av ugnen.


Mazarincupcakesen är mitt bidrag till Månadens sötsak som den här månaden har temat SommarBilderna råkade också bli ganska somriga när jag för första gången i år kunde fota utomhus - solsken och färska jordgubbar hör ju ihop. 



Till sist ännu ett tips om en ny sida jag just lagt in, där har jag samlat en del tips om att baka cupcakes!